Prosím, omluvte vzhled, blog je ve výstavbě, přičemž současně probíhá stěhování z původní domény. Děkuji za pochopení.

15 srpna 2007

Kocovina zvaná těhotenství

Dát tĕhotenství přídomek "Nejkrásnĕjší období ženy" mohl snad jedinĕ chlap. Zřejmĕ to byl nĕjaký mnich, který ženu, natož tĕhotnou nikdy zblízka nevidĕl a zároveň se neprohřešil ani nemístným popíjením mešního vína. Po mé poslední zkušenosti jsem tĕhotenství dala vlastní přídomek "Nĕkolikamĕsíční kocovina". Kdo nezažil, asi tĕžko pochopí.

Ranními nevolnostmi trpí v počátku tĕhotenství vĕtšina žen. Různá je ovšem míra tĕchto nevolností. Zatímco jedna žena zvrací ráno 10-15 minut, pak se v klidu a pohodĕ nasnídá a normálnĕ funguje celý den, jako by ani tĕhotná nebyla (moje první tĕhotenství), jiná to má daleko náročnĕjší a nĕkterým nevolnosti ohrožují dokonce život vlastní i nenarozeného dítĕte (moje druhé tĕhotenství).
 
Na miminko jsme se tĕšili a tak jsem byla šťastná od okamžiku, kdy jsem počurala test a objevily se dvĕ čárky. Nevolnosti jsem brala jako nutnou daň na cestĕ k dítĕti. Bohužel po pár dnech jsem pochopila, že tohle dítĕ bude opravdu tvrdĕ zasloužené. Ranní nevolnosti plynule přecházely v dopolední, odpolední i podvečerní. Po pár dnech už se nedalo rozlišit mezi jednotlivými fázemi, nevolnosti byly celodenní jen s malými nepravidelnými přestávkami mezi sebou. Témĕř jsem nejedla, bylo to zcela zbytečné, stejnĕ to za chvíli skončilo v záchodĕ. Navalovalo se mi už při pomyšlení na jídlo. Přesto jsem se bĕhem dne pokoušela do sebe nasoukat 1-2rohlíky a hořký čaj a snažila se to v sobĕ udržet co nejdéle, aby si tĕlo alespoň nĕco stihlo vzít. Nepomáhaly žádné osvĕdčené rady. Zhubla jsem 7 kg bĕhem 2 mĕsíců.
 
V souvislosti s nevolnostmi jsem se cítila neskutečnĕ unavená a vyčerpaná. Spala jsem 12-13 hod. v noci a po obĕdĕ jsem si zase musela jít na 2-3 hodinky zdřímnout. Zbývající čas mezi tím jsem strávila objímajíc záchodovou mísu. Manžel mĕl slzy v očích a střídavĕ vyčítal mĕ, že jsem mu úmyslnĕ zatajila náročnost tĕhotenství a sám sobĕ, že si předem všechno nezjistil nĕkde sám. Občas prohlásil nĕco v tom smyslu, že "mi to nemĕl nikdy dovolit"...
 
Na začátku 3. mĕsíce ze mĕ byla troska. Brala jsem Torecan, ale vůbec neúčinkoval. Témĕř nic už jsem nejedla. A začínala mít problém v sobĕ udržet i čistou vodu. Když jsem si uvĕdomila, že jsem víc jak 24 hodin vlastnĕ ani nic nepila, protože jsem tu vodu v sobĕ taky neudržela, začala jsem mít vážné obavy nejen o sebe, ale hlavnĕ o své nenarozené dítĕ. O tohle dítĕ jsem nemohla přijít! Po téhle zkušenosti by manžel už asi se mnou do dalšího tĕhotenství nešel. Rychle jsem se nechala odvést k doktorovi a ten mĕ poslal do nemocnice. Dostala jsem kapačky a spala a spala a spala. Teprve po dvou dnech na kapačkách jsem byla schopná nĕco pozřít, ale stejnĕ jsem na nic nemĕla chuť a do jídla se musela vyloženĕ nutit. Když jsem začala pomaličku přibývat na váze, propustili mĕ konečnĕ domů.

Můj stav se trošku zlepšil. Brala jsem dál Torecan a zvracela jen občas. Na jídlo nemĕla skoro chuť, přesto jsem se (kvůli bříšku) neustále nutila v malých dávkách nĕco jíst. Jakékoliv ne-dietní jídlo či pití mi okamžitĕ zase rozhodilo žaludek. Stejnĕ tak jakýkoliv pohyb, takže pro domácnost jsem byla nepoužitelná. Dál jsem spávala 15-16 hodin dennĕ. To trvalo celé tĕhotenství až do porodu, vlastnĕ jsem zvracela a pospávala i bĕhem nĕj...
 
Devĕt mĕsíců trvající kocovina konečnĕ skončila a já držela v náručí ten malý uzlíček, co mĕ tak dlouho trápil. Všechno jsem mu odpustila a láskyplnĕ jej k sobĕ přivinula.

Žádné komentáře:

Okomentovat