Prosím, omluvte vzhled, blog je ve výstavbě, přičemž současně probíhá stěhování z původní domény. Děkuji za pochopení.

27 května 2015

Na dně

Nemám ve zvyku se svĕřovat internetu (a blogu) s tím, co mĕ zrovna aktuálnĕ trápí. Nestojím o lítost, a už vůbec ne o nĕjakou rádoby podporu typu: "Musíš se vzchopit". To já přece taky vím, ale je mi to jaksi houby platné, když si mozek dĕlá co chce a neposlouchá moudré rady. Už však nevím kudy kam a tak si říkám, že bych se mohla zkusit ze všeho vypsat. Třebas se mi uleví. Zatím ještĕ nevím, co vlastnĕ chci napsat ani si nejsem jistá, jestli najdu v sobĕ dost síly to zveřejnit. A omlouvám se, nejspíš to bude trošku chaotické, jak mi budou myšlenky bloudit hlavou...

Nikdy jsem na tom nebyla po psychické stránce moc dobře. Dĕtství jsem nemĕla jednoduché a to se na človĕku podepíše. Ale po mnoho let jsem mĕla velké štĕstí na lidi kolem sebe. Myslím, že si to vĕtšinou ani neuvĕdomovali, ale učila jsem se od nich, jak být sama sebou a že se nemusím stydĕt za své názory či dokonce neznalost, byť by byly sebedivnĕjší. A mĕla jsem pocit, že jsem se to naučila, že jsem se přestala lidí bát.... Jenže to fungovalo, dokud jsem byla obklopená tĕmi fajn lidmi.

Vždycky jsem byla spíš samotář a tĕžko navazuju kontakty s lidmi. A snad ještĕ tĕžší je pro mĕ ty kontakty udržovat. Když jsem se před 14-ti lety přestĕhovala ke svému muži na venkov, ještĕ to bylo celkem v pohodĕ. Našla jsem si pár kamarádek, ale jak už píšu, je pro mĕ obtížné udržovat kontakty. Nesnáším telefon! I když vlastním mobil, tak prostĕ nikomu netelefonuju a vlastnĕ si ani nepřeju, aby nĕkdo telefonoval mĕ. Zvonĕní telefonu ve mĕ vyvolává záchvat paniky a sama se odhodlám telefon použít jen ve stavu nejvyšší nouze - jaké štĕstí, že jsem si vzala telefonistu, který navíc strašnĕ rád telefonuje, takže všechno ochotnĕ vyřídí za mĕ! Jak už asi tušíte, tím pádem nedokážu zvednout telefon a zavolat kamarádce, že bychom si mohli zajít spolu na kafe apod i když bych si to moc často přála a nĕkdy bych to i nutnĕ potřebovala. Naštĕstí komunikace před chat nebo e-mail mi problémy nedĕlá - písemnĕ se vyjádřit umím (asi proto, že si to můžu víc rozmyslet, případnĕ nĕkolikrát předĕlat, a když mĕ náhodou odpovĕď zaskočí, můžu si dopřát čas to rozdýchat). Jenže moje nejlepší kamarádky počítač a internet nemají nebo ho odmítají z nĕjakých důvodů používat (možná k nĕmu mají podobný vztah jako já k telefonu). Takže kontakty jsou víceménĕ náhodné a vzhledem k tomu, že bydlíme každá jinde, tak i ojedinĕlé.

Ovšem poslední roky byly pro mou psyché dosti náročné. Spolupracovnice se mĕnily každou chvíli, pořád se človĕk musel s nĕkým novým seznamovat, navazovat kontakty, hledat společná témata k hovorům... Nic pro mĕ. Netrpím předsudky a nerada se hádám, takže se s každým snažím vycházet dobře i když s nĕkterými lidmi je to obtížné - ukážeš jim milou tvář a oni tĕ do ní kopnou. Nĕjak mám pocit, že takových lidí jsem v poslední dobĕ potkala příliš mnoho....

Asi před dvĕma mĕsíci už jsem to neustála, zhroutila se a skončila u psychiatra. Doktorka můj stav vyhodnotila jako "úzkost". Nejsem odborník, možná má pravdu. Dala mi antidepresiva, že by se to mĕlo zlepšit. Jenže nemám ten pocit, že by se nĕco zlepšovalo. Spíš naopak. Čím dál víc se bojím jít mezi lidi. Nechci s nikým mluvit. NEDOKÁŽU se bavit ani o počasí, aniž by mi u toho netekly slzy. A  přitom bych si tolik přála se nĕkomu svĕřit, vyplakat se ... Jenomže nemám odvahu - ostatnĕ jak bych ji mohla mít, když ti nejbližší by byli mezi prvními, kteří by mĕ nepochopili, odsoudili, nebo dokonce nařkli z toho, že jim to dĕlám schválnĕ... Znám svou matku!

Mám za sebou náročné období, plné setkávání se s lidmi. Jsem unavená. Spím i 15 hodin dennĕ a přesto se necítím odpočinutá. V noci se mi zdají zlé sny. Nejsou to žádné noční můry, spíš pořád nĕco musím řešit, vyřizovat, hájit se, vysvĕtlovat... I když si ráno z toho nepamatuju témĕř nic, vím, že se mi ve snu vrací všechny mé špatné zkušenosti především z dĕtství a cítím se stejnĕ bezradná a bezmocná jako kdysi. Často se v noci probouzím pláčem. Občas od sebe nĕco (nebo nĕkoho) odstrkuju tak prudce, že se v posteli zvednu na rukou (a tím se vzbudím)...

Žádné komentáře:

Okomentovat