Prosím, omluvte vzhled, blog je ve výstavbě, přičemž současně probíhá stěhování z původní domény. Děkuji za pochopení.

13 ledna 2018

Ohlédnutí za rokem 2017

Přelom roku je obdobím bilancování. Já se musím přiznat, že i když uplynulý rok nezačal příliš nadĕjnĕ, nakonec to byl dobrý rok. A protože jsem nemĕla (a nemám) čas se s Vámi o vše podĕlit, chtĕla bych to alespoň teď napravit tímto shrnutím.

Do nového roku jsem vstoupila jako nezamĕstnaná (opĕt). Jak k tomu došlo? Tak nĕjak to vyplynulo... Mistrová po mĕ chtĕla přesčasy po týdnu, kdy jsme mĕli neustálé prostoje a já byla nucená sama řešit tu chybĕjící materiál, tam poruchy strojů, zvládat 2 pracovní pozice a k tomu zaučovat nové zamĕstnace, kteří se u mĕ střídali témĕř dennĕ, ještĕ na konci šichty obhajovat nesplnĕné normy a nechat se buzerovat za neuklizené pracovištĕ ... Jistĕ chápete, že jsem toho mĕla právĕ tak dost! Mistrová se mĕ pokusila "přesvĕdčit" tím, že mi naznačila, že mi v prosinci končí pracovní smlouva a taky by se mohlo stát, že mi ji neprodlouží... Vůči podobným pokusům o vydírání nejsem ůbec imunní. Naopak silnĕ se mĕ dotýkají a provokují mĕ k rebelanství. Nejspíš to nečekala, ale dpovĕdĕla jsem jí v podobném duchu: "Že jsem právĕ v rozpoložení, kdy o tom hodnĕ přemýšlím, jestli mi podobná buzerace stojí vůbec za to. A že si ještĕ rozmyslím, jestli to vůbec chci snášet i další rok."

Ač nezamĕstnaná, hledĕla jsem do budoucnosti s nadĕjí. Volných míst bylo všude tolik... Postupnĕ jsem však zjišťovala, že spousta tĕch míst není pro mĕ. Kvůli antidepresivům nemůžu řídit. Ani moje angličtina není zrovna na vysoké úrovni, jsem odchovaná na ruštinĕ. A veřejná doprava taky všude nejezdí.... I tak se stále ještĕ našlo dost míst, kde bych se mohla uplatnit. Absolvovala jsem množství pohovorů, ale celkem bezvýslednĕ. Rady z internetu jak se chovat a mluvit na pohovoru byly k ničemu. Nakonec se vždycky zeptali na řidičák a auto, přestože to v podmínkách neuvádĕli a po mé odpovĕdi ještĕ na způsob dopravy do zamĕstnání. Pokud jsem při pohovoru cítila nĕjakou nadĕji, tady nastal zlom a už při louční "My se vám ozveme" bylo jasné, že jedinĕ pokud už by se nikdo další nenašel.

V dubnu už jsem se pomalu začínala smiřovat s tím, že zase skončím v nĕjaké montovnĕ. Ale manžel se do toho vložil a začal obtelefonovávat všechny Prostĕjovské firmy, které na internetu našel. I když se to zdá jako plýtvání energií, právĕ tento způsob mi práci zajistil. A ještĕ k tomu naprosto suprovou! Vrátila jsem se ke své původní profesi, kterou jsem nedĕlala více než 10 let: účetnictví. Neuvĕřitelné! Zázrak? Krom toho jsem kápla na fajn šéfa, kterého jen tak nĕco nerozhází a dobře odvedenou práci ocení. Sice mi zpočátku dĕlalo trošku starosti, že jsem nemĕla nikoho, kdo by mĕ zaučil, ale na druhou stranu jsem si dost vĕřila.

Nakonec se ukázalo, že sice dĕlám kompletní účetnictví, ale zároveň to samé dĕlá ještĕ externí firma, jejíž výstupy se odevzdávají na všemožné úřady. Dostala jsem program, který jsem nikdy nevidĕla a hromadu neroztřídĕných dokladů. Od externí účetní si vyžádala základní sestavy, abych si mohla alespoň sumárnĕ zaúčtovat obraty za období před mým nástupem a začala se s tím prát: roztřídit, seřadit, zkontrolovat, zajistit doplnĕní a opravy, naskenovat, zadat do počítače ... A hlavnĕ zavést si nĕjaký systém, abych se v tom vůbec vyznala a snadno našla odpovĕď na jakýkoliv šéfův požadavek ohlednĕ účetnictví. To znamená zavádĕt systém do nĕčeho o čem nemáte moc tušení, jak to vlastnĕ funguje, navíc v programu který neovládáte. Nebylo to snadné, trvalo to dlouho, ale vyplatilo se! Samozřejmĕ se dá použít základní nastavení programu a v tom jet, ale všechny vlastní úpravy nastavení vám sníží riziko "selhání lidského faktoru" (tedy mĕ) a zjednodušší kontrolní mechanismy, protože umožní nastavit filtry podle vlastních potřeb. Ovšem každá zmĕna v nastavení také znamenala prohlédnout všechny dosavadní záznamy, a u tĕch, kterých se zmĕna týká, opravit příslušné kolonky.

Myslím, že jsem se toho zhostila velmi dobře. Šéf totiž moji práci ocenil a už druhý mĕsíc mi k dohodnutému platu přidal tučné prémie. Krom toho dospĕl k závĕru, že je zbytečné vést účetnictví duplicitnĕ, a tak od ledna budu dĕlat účetnictví sama, externí firma to po mĕ jen překontroluje, případnĕ opraví a zpracuje danĕ a uzávĕrky. Do budoucna počítá s tím, že s externí firmou ukončíme spolupráci úplnĕ. Sen o kterém jsem už nevĕřila, že by se ještĕ nĕkdy mohl splnit!

Abych nebyla tak strašnĕ pozitivní, tak má tahle práce i jedno malé negativum. Jak jsem psala na začátku, ze zdravotních důvodů nemůžu řídit auto a tudíž jsem odkázaná na hromadnou dopravu. Doslova to znamená, že ráno v 6 hodin vstávám a domů se vracím v 6 večer. Je to náročné. Ještĕže mám tak skvĕlého manžela! Je mi velkou oporou.

Žádné komentáře:

Okomentovat