Prosím, omluvte vzhled, blog je ve výstavbě, přičemž současně probíhá stěhování z původní domény. Děkuji za pochopení.

26 ledna 2024

Nová "hračka"

Před časem jsem potřebovala nĕjaký obrázek a ve své fotobance žádný takový nemám. Chvilku jsem zkoušela hledat na internetu, ale pak mĕ napadlo, že bych si ho mohla zkusit sama vytvoři pomocí umĕlé inteligence. Stačí k tomu jen najít vhodný nástroj. Tĕch je spousta, ovšem vĕtšina je zpoplatnĕná. Sice u všech je nĕjaká možnost vyzkoušení si zdarma, ovšem velmi omezená  - a když píšu velmi tak skutečnĕ velmi omezená (cca 5 dní, nebo cca 10 obrázků). Asi na pátý pokus jsem se dostala na stránku Prodia, kde je možné po přihlášení generovat obrázky zdarma - i zde je omezení: totiž každý mĕsíc můžete vygenerovat jen 1000 obrázků.  Existuje i placená verze, ale tu pro své amatérské tvoření nejspíš oželím.

Jako první jsem si vygenerovala obrázek, který jsem potřebovala. Kupodivu se mi to podařilo celkem brzy a bavilo mĕ to. Musela jsem nĕkolikrát zmĕnit a pak ještĕ upravovat zadání, ale s výsledkem jsem byla spokojená. A jak jsem tak byla rozjetá, rozhodla jsem se vyzkoušet, co všechno to umí.  Zkoušela jsem různá zadání a různé styly.  Vybrala jsem pokaždé dva nejpovedenĕjší obrázky, oba se stejným zadáním, ale jiným stylem. A výsledek?

Mým prvním pokusem bylo štĕnĕ bostonského teriéra. Nĕkteré obrázky se povedly, jiné ménĕ. UI netuší jaký je standard bostonka a tak když generoval obrázek celého pejska, přidával mu dlouhý ocásek. Bostoni ocásek nemají, tedy mají jen mrňavý pahýlek, jako by byli kupírovaní. Ale nejsou, ten kraťoučký ocásek je výsledkem šlechtĕní.
Zadala jsem: Kreslené štĕnĕ bostonského teriéra ležící v proutĕném košíku.

Jako další jsem vytvořila krajinku v níž jsou zastoupena všechna čtyři roční období. Tady UI naprosto přesnĕ pochopila, co po ní chci a generovala jeden suprový obrázek za druhým. Na ukázku jsem vybrala opĕt jen dva.
Zadala jsem: V popředí rozkvetlá jarní louka, za ní pole se zralým obilím, pak podzimní stromy a nakonec zasnĕžené hory.

 Když mi to tak dobře šlo, tak jsem chtĕla zkusit i nĕco zajímavého, co se normálnĕ nevidí, nebo jen tĕžko. Zkusila jsem se inspirovat knížnou Malý princ a zadala aby nakreslil hroznýše který spolknul slona. S tím si program nevĕdĕl rady. Místo slona v hroznýši mi neustále generoval jakési mutanty. Dva jsem vám vybrala na ukázku.
Zadala jsem: Hroznýš který spolknul slona.


Když se mi nedařil slon v hroznýši, tak jsem zkusila slona v pruhovaném svetru. Ten se docela povedl. Ale když jsem ho chtĕla umístit do zimní krajiny, tak už to nešlo.
Zadala jsem: Slon oblečený v pruhovaném svetru.

Pak jsem si vzpomnĕla, že už delší dobu se mi FB zahlcuje neskutečnými obrázky háčkovaných výrobků, které nejsou reálné, ale vytvořené UI. Tak jsem si to chtĕla taky zkusit a taky nĕco podobnĕ bláznivého. Jak vidíte, obrázky jsou sice pĕkné a vypadají realisticky, ale vůbec neodpovídají zadání. Možná by to chtĕlo jiný program...
Zadala jsem: Realistický Batman řídící růžový háčkovaný kabriolet.

Kromĕ háčkování mĕ také baví vaření, tak jsem si zkusila vygerovat obrázek nĕjakého jídla. Aby to mĕla UI tĕžší, zvolila jsem jako přílohu typický český bramborový knedlík. Obĕd se povedl, ale s přílohou si UI opĕt neporadila. Místo bramborových knedlíků mi tam nasázela nĕjaké divné noky a vedle přidala bramboru.
Zadání: Pečené kachní stehno s červeným zelím a bramborovým knedlíkem.


Na závĕr jsem si zkusila nĕco umĕleckého namalovat, abych si vyzkoušela i kreslené obrázky. No moc umĕlecky to nevypadá, spíš by se to hodilo jako ilustrace do dĕtské knížky. Když se dobře podíváte, tak zjistíte, že kočička vpravo má lidské nožičky. Ta vlevo zase nedosáhne na pedály. Ale jinak jsou to docela roztomilé. Za mĕ povedené malůvky.
Zadání: Kreslená kočička jedoucí na kole alejí rozkvetlých třešní.

Nĕkteré povedené obrázky jsem si uložila. Fakt mĕ to bavilo a určitĕ si s tím ještĕ vyhraju. Krom toho jsem se dočetla, že obrázky vygenerované UI jsou výtvorem toho, kdo jejich vygenerování zadal a tudíž má k nim i autorská práva. Takže když budu chtít nĕjaký článek na blogu doplnit obrázkem, můžu si vytvořit prakticky cokoliv. Stačí mít nástroj (UI) a správnĕ zadat požadavky. A co vy? Už jste vyzkoušeli možnosti umĕlé inteligence?

TM KB 1/24 - Fantazie

Další tipy a vychytávky na počítače naleznete ZDE

Žádné komentáře:

Okomentovat