Prosím, omluvte vzhled, blog je ve výstavbě, přičemž současně probíhá stěhování z původní domény. Děkuji za pochopení.

09 dubna 2021

11 let

TM-KB 04/2021
Blogování
Přemýšlela jsem, čím bych tentokrát mohla přispĕt k tématu mĕsíce Klubu blogerů. A pak si uvĕdomila, že nĕkdy na jaře jsem před mnoha lety začala blogovat. Možná by nebylo špatné, se zase jednou za svou blogovací kariérou ohlédnout... Chcete si se mnou zavzpomínat?

Nikdy by mĕ nenapadlo, že budu blogerkou a že mĕ to tak chytne. Kdysi jsem byla aktivní čtenářkou jednoho severu zamĕřeného na rodinu. Dnes už je témĕř zapomenut a vedle jiných spíše živoří. Tenkrát tam maminky samy psaly nejrůznĕjší příhody a příbĕhy ze života. Inspirovalo mĕ to a tak jsem také poslala asi tři články. Všechny mĕly obrovský ohlas - i když vĕtšinou negativní. Počet komentářů pod články byl omezen na 600 - všechny moje články tento počet komentářů překročily. Byla jsem nešťastná z tĕch negativních komentářů, ale tenkrát mi nĕkdo z přispĕvatelů napsal, že je to zbytečné. Že se na to mám dívat pozitivnĕ, že mám potenciál, že bych mohla psát blog a že bych s ním mohla mít i úspĕch. A tak jsem to zkusila. Vznikl blog Co napadá ženu v domácnosti, pozdĕji po nástupu do práce jsem jej přejmenovala.


Založila jsem si blog na blog.cz a 9.4.2010 publikovala první článek, hned na téma týdne "zdraví". Postupnĕ jsem také uveřejnila všechny tři dřívjejší články, které jsem publikovala na onom serveru. Dnes už z nich mám na blogu jediný: Jak se žije bez proudu.  Od té doby se tu tak nĕjak poflakuju. Pomĕrnĕ aktivnĕ jsem se zapojila do dĕní na blog.cz, pravidelnĕ psala na TT,  stala se členkou Autorského klubu, pozdĕji i jednou z jeho adminek - to když klub přešel pod správu pana SR. Říkala jsem si, že je lepší udĕlat nĕco, byť by to nemĕlo smysl, než nedĕlat nic a jen nadávat na pomĕry. Tím heslem se mimochodem řídím dodnes. Založila jsem Blogosvĕt - komunitní blog, jehož cílem bylo informovat o všeobecném dĕní ve svĕtĕ blogů a shromažďovat tyto informace přehlednĕ na jenom místĕ. A dnes jsem členkou Klubu blogerů, kde se snažím především psát na Téma mĕsíce - třebas právĕ tento článek. Občas nĕco pošlu do rubriky Fotoúlovky a zamlouvá se mi i rubrika Hrátky, do které jsem již přispĕla článkem Emil (zadání Slovní kopaná).

Poslední velká aktualizace blog.cz na sklonku roku 2012 se nesetkala s velkým nadšením uživatelů. Staré chyby opraveny nebyly, a blog přišel o nĕkteré své funkce a vychytávky. Bez nich byl jakoby neúplný. Nám pamĕtníkům opravdu chybĕly a dávali jsme to nejrůznĕjšími způsoby najevo. Já např. vyhlásila stávku - tedy že 2 týdny nebudu na blog nic přispívat. Pár blogerů se ke mĕ přidalo, ale nestálo to ani za řeč - dali by se spočítat na prstech a vĕtšina z nich to ani nevydržela. Ale mĕ ty dva týdny daly čas rozmyslet si, co a jak dál s blogem a poohlédnout se jak to funguje jinde. O zmĕnĕ působištĕ jsem už nĕjaký čas uvažovala a tohle byla ta povĕstná poslední kapka. Z blogspotu jsem tehdy moc moudrá, v té dobĕ bylo všechno v angličtinĕ. Sice se mi podařilo založit si účet i blog, ale dál jsem s tím nehnula. Vyzkoušela jsem i nĕkolik dalších serverů a nakonec zakotvila na pise.cz. Sice tu nejde nastavit tak vymakaný design jako jinde, ale je tu jednoduchá administrace a v té dobĕ tu bývala i jakás-takás komunita. A má jednu obrovskou výhodu - přežil až do dnešní doby! Spousta dalších platforem už také skončila. Dnes mĕ trošku mrzí, že jsem tenkrát články včetnĕ obrázků jen zkopírovala. Obrázkům zůstalo původní úložištĕ, které bylo minulý rok ukončeno a tak se z článků ztratily. (při pozdějším přesunu na blogspot jsem původní obrázky nahradila novými vygenerovanými pomocí UI)

13.1.2013 jsem se tedy s blog.cz oficiálnĕ rozloučila a začala jsem psát tady a současnĕ pomalu ručnĕ přesouvala původní blog - pise.cz (i blogspot) má totiž jednu úžasnou vychytávku: umožňuje publikovat článek i zpĕtnĕ s dřívĕjším datem. Proto tu najdete nĕkteré články i z doby, kdy jsem žádný blog nemĕla. Dokonce i z doby, kdy neexistovaly žádné blogy a internet byl ještĕ v plínkách. Rozhodla jsem se je totiž přesunout s (přibližným) datem, kdy skutečnĕ vznikly a ne s tím, kdy jsem je publikovala na blog.cz. Proto tu najdete i mou školní slohovou práci z roku 1989 - povídku, kterou jsem si tenkrát schovala na památku. Na povídky nejsem zrovna moc dobrá, ale přesto jsem jich za tĕch 11 let nĕkolik napsala. Pokud máte zájem, najdete je v rubrice Fušuju do literatury - vĕtšinu tĕch článků považuju za to nejlepší, co na mém blogu můžete najít: např. dvoudílná povídka Velký třesk (+ 2.díl), sci-fi povídka u které si nebudete jistí, jestli je z budoucnosti, nebo jestli už v té dobĕ náhodou nežijeme, netradičnĕ pojaté téma týden Nic...


Mrzí mĕ, že jsem si neudĕlala před koncem blog.cz snímek počítadla Top-list. Vím, že není 100% spolehlivé, ale aspoň bych mĕla hrubou představu o celkové návštĕvnosti za dobu mého blogování tam i tady. Myslím, že můj blog si tu vede celkem dobře. Velmi často jej naleznete i v žebříčku mezi 50 nejnavštĕvovanĕjšími blogy - obvykle nĕkde kolem 40 místa. Za tu dobu jsem tu publikovala 415 článků. Bylo jich o nĕco více, protože jsem nepřesouvala vše - považovala jsem za zbytečné přesouvat i články týkající se blog. cz a stesky nad jeho nefunkčností. A také jsem v rámci nedávné čistky promazala nĕkteré neaktuální příspĕvky které vznikly v dobĕ mé krize a potřebovala jsem nĕco na blog dát, abych o nĕj nepřišla. Nejvíce článků je zařazeno do rubriky Napsáno životem, která obsahuje deníčkové záznamy z mého života. Z této rubriky je i nejčtenĕjší článek: Zákon padajícího hovna (984 přečtení). Zároveň je předzvĕstí mé začínající nĕkolikaleté krize.

Nejkomentovanĕjším článkem byl potom Blog a výdĕlek (21 komentářů) z rubriky Co si myslím, která je určená pro prezentaci mých názorů a úvah na nejrůznĕjší témata. Ostatnĕ v této rubrice byl i nejčtenĕjším (233 shlédnutí). U tohoto článku se rozbĕhla byť krátká, ale regulérní diskuze. Tento článek a diskuze pod ním dokonce zaujaly i bývalého zástupce blog.cz, který se následnĕ o nĕm i mĕ nelichotivĕ vyjádřil na Srdci blog.cz. Fakt mĕ překvapilo, že mĕ i po tolika letech mimo blog.cz čte. Naše vztahy nebyly zrovna přátelské, na různé vĕci jsme mĕli různé názory a já si ty své nenechávala pro sebe, ale svobodnĕ je vyjadřovala v mnoha komentářích, které on urychlenĕ zase mazal... Stejnĕ zareagoval i na můj "dĕkovný" komentář - smazal ho a následnĕ mi do e-mailu oznámil, že nemám právo se k článkům na blog.cz vyjadřovat, když nejsem uživatelem služby!? Chápete to? Tak on si mĕ vezme do huby a já nemám právo na to reagovat? Svedla jsem s ním virtuální bitvu v níž jsem použila všechny dostupné prostředky. Výsledkem byla dohoda mezi mnou a jím: On smaže odstavec o mĕ a obnoví moje komentáře výmĕnou za to, že já smažu svůj článek (reakci) zde na pise.cz. Škoda, byl to fakt dobrý článek a mĕl slušnou návštĕvnost a dost komentářů = udĕlala jsem mu dobrou propagaci.

Rubrika vĕnovaná mým koníčkům a zálibám nese název Co mĕ baví. Najdete v ní články vĕnované ručním pracím, zahradničení, domácím zvířátkům, hrám, genealogii, výletům... Hledala jsem ten nej článek z této rubriky a docela mĕ překvapilo, že jsou to právĕ články vĕnující se genealogii: Ke kořenům - živé matriky (695 přečtení) byl publikován ještĕ blog.cz a odtud přesunut. Hodnĕ vysokou návštĕvnost mĕl i článek Jak darovat rodokmen (608 přečtení). Na druhou stranu, komentářů v této rubrice moc nebývá. 

V poslední rubrice Doporučuji vám najdete nejrůznĕjší recenze - na knížky, služby, weby... (nikoliv však PR). V této rubrice nejvíce zaujal článek Modrý slon pomáhá číst - pokud máte v rodinĕ malé dĕti, začínající čtenáře a neznáte Modrého slona, tak určitĕ nakouknĕte.

Jedenáct let je docela dlouhá doba. Blogování mi dalo hodnĕ. Poznala jsem pár milých lidiček, nĕkteré i osobnĕ. Nĕkteré ještĕ třebas potkám, přála bych si to. Vážím si každého čtenáře, i tĕch, kteří podobnĕ jako já komentují ménĕ. Nĕkteří z vás jste mĕ obohatili, rozšířili mi obzory, nĕco jste mĕ naučili... Snad to bylo vzájemné. I když teď blogují ménĕ, než dřív, vĕřím, že se tu i nadále budeme potkávat a že vás můj blog bude dál bavit číst.


Žádné komentáře:

Okomentovat